Mgr. JINDŘIŠKA MLČKOVÁ
Proč jsem se rozhodla založit Dětský lesní klub Jabloňka?
Chci mít pro své děti možnost toho nejzdravějšího a nejsmysluplnějšího předškolního systému péče. Až mé děti půjdou do školy, chci, aby tuto možnost měly i další rodiny a další děti
Proč lesní klub považuju za nejzdravější?
Jsem fyzioterapeut a zdravotník. Vím, že díky pestrému a hojnému pohybu sílí nejen svaly, ale i kosti, srdce, imunita, ale i psychika. Pestrý a hojný pohyb je prevencí vadného držení těla, bolestí pohybového aparátu, obezity a dalších civilizačních onemocnění. Vím, že samotný pohyb v zeleni a přírodě působí antidepresivně, zklidňuje, je prevencí hyperaktivity a zelená barva nejvíc šetří zrak. Navíc si dítě pěstuje vztah k přírodě.
Pobyt na sluníčku zajišťuje správný růst oční koule a je jedinou prevencí dětské krátkozrakosti, která je další novodobou civilizační chorobou. Dál působí prostřednictvím vitamínu D na růst kostní hmoty, tento vitamín působí antidepresivně a také proti vzniku svalových a jiných bolestí.
Proč lesní klub považuju za nejsmysluplnější?
V malé kolektivu se dětem dostává více pozornosti, průvodci nejsou vyhořelí, a tak se dětem více věnují. Více věnují pozornost vzájemným vztahům, ale i problematičtějším dětem, které se tímto mají šanci svých „problémů“ zbavit. Malý kolektiv také podporuje individualitu dětí a nesnaží se je nacpat do šedého průměru. Méně dětí na jednoho průvodce je nejlepší prevencí šikany. V malém kolektivu jsou jasnější vztahy, lépe se daří spolupráci a děti více komunikují mezi sebou navzájem a s průvodci, což vede k rychlejšímu rozvoji řeči.

V našem klubu podporujeme dětskou tvořivost a fantazii. Obě tyto vlastnosti jsou pak v dospělém věku klíčem k úspěchu. Zejména v budoucnosti budou kreativita a týmová spolupráce vysoce ceněné. V našem klubu se snažíme, aby se děti spolu uměly lépe domluvit a společně vymyslet a vytvořit spoustu her a věcí a prožily spoustu společných zážitků, které jim přinášejí tím více radosti, čím více dětí je spoluvytvářelo. Starší děti pomáhají mladším, ale i průvodkyním. Ty nejstarší dostávají více úkolů a více se spolupodílí na chodu školky, a tak se u nich pěstuje zodpovědnost za sebe, ale i za společnou pohodu.